суббота, 21 июня 2014 г.

VII sinf Geometriya fanidan bir soatlik dars ishlanmasi

15-umumiy o’rta ta’lim maktabining matematika o’qituvchisi Anapiyayev Foziljonning  VII-sinfda  Geometriya fanidan qiyin o’zlashtirilayotgan mavzular bo’yicha bir soatlik
 dars ishlanmasi
I. Mavzu: Mos tomonlari parallel bo’lgan burchaklar.
II. Darsning maqsadi: a) Ta’limiy maqsad: - o’quvchilarga mos tomonlari parallel bo’lgan burchaklarni  o’rgatish  
                                      b) Tarbiyaviy maqsad. O’quvchi shaxsini kamol toptirish
                                      v ) Rivojlantiruvchi maqsad: o’quvchilarning parallel to’g’ri chiziqlar va 
                                          kesuvchi hosil qilgan burchaklarga oid bilim, malaka va ko’nikmalarini 
                                           rivojlantirish;                                                           
Darsning usuli: Ma’ruza-suhbat .Bayon qilish.
 III. Darsning jihozi: 1. “VII-sinf Geometriya ” darsligi va uslubiy qo’llanma.
                                   2.   Ko’rgazmali qurollar,tarqatma materiallar , bo’r va yozuv taxtasi.
                                   3. Darslikdagi 1-rasm asosida tayyorlangan plakat.
                                   4. Chizg’ich                                
IV. Darsning rejasi:
1. O’tilgan mavzuni takrorlash uchun 5 ta  savoldan iborat bo’lgan qisqa test olaman;
2. O’tilgan mavzu bo’yicha og’zaki savol-javob o’tkazaman;
3. Yangi darsni bayon qilish.
V. Darsning borishi:
T/R
Darsning bosqichlari
Foydalanishga tavsiya etiladigan usul
Vaqt taqsimoti
(min)
1
Tashkiliy qism

2
2
Yangi mavzuni yoritish:
a) mavzuni yoritishga tayyorgarlik va motivatsiya
b) yangi mavzuni yoritish;

Savol-javob

Ma’ruza
15
3
Yangi mavzuni mustaxkamlash:
a)      guruhlarda ishlash;
b)      b) xulosa;
c)      d) yakka tartibdagi mustaqil ish.

Guruhlarda ishlash
Aqliy hujum
Mustaqil ish
20
4
Darsga yakun yasash va baholash

3
5
Uyga vazifa

5

Mavzuni o’rganish natijasida o’quvchilar egallashlari lozim bo’lgan bilimlar:
- mos tomonlari parallel bo’lgan burchaklarning xossalari;
Ko’nikmalar:
- masala yechishda mos tomonlari parallel bo’lgan burchaklar xossalaridan foydalana olish
VI. Darsning tafsilotlari:
    Yangi mavzuni yoritish:
-yangi mavzuni yoritishga tayyorgarlik va motivatsiya.
a) Quyidagi savollar yordamida kerakli ma’lumotlar takrorlanadi:
1) Parallel to’g’ri chiziqlar va kesuvchi hosil qilgan burchaklarning nomlari va xossalari qanday
2) Mos tomonlari parallel bo’lgan burchaklar qanday xossalarga ega.
b) Yangi mavzuni yoritish:
VII.Yangi mavzuni mustaxkamlash:
a) Darslikdagi yechib ko’rsatilgan masala asosida amalgam oshiriladi
b) Darslikdagi 4-5-masalalar mustaqil yechiladi
c) Darslikdagi 8-10-masala uchta guruhga mustaqil ishlash uchun topshiriladi
d) 7-masala doskada o’qituvchi nazoratida bajariladi
Darsga yakun yasash va baholash:
Darsda faol ishtirok etgan o’quvchilar baholanadi

VIII.Uyga vazifa: darslikdagi nazariy ma’lumotlarni o’rganish va 6-masala

Комментариев нет:

Отправить комментарий